• Përshëndetje Vizitor!

    Nëse j’u shfaqet ky mesazh, do të thotë se ju nuk jeni regjistruar akoma. Edhe pse nuk jeni regjistruar, ju arrini të shihni pjesën më të madhe të seksioneve dhe diskutimeve të forumit, por akoma nuk gëzoni të drejten për të marrë pjesë në to dhe në avantazhet e të qënurit anëtar i këtij komuniteti. J’u lutem:REGJISTROHUNI që të dërgoni postime dhe mesazhe në Forum-Al.

    Regjistrohu !

Një suplement dietik popullor pa recetë dyshohet se përshpejton zhvillimin e sëmundjes së Alzheimerit.

Trendafili

V.I.P
Anëtar
May 29, 2023
Postime
16,921
Pikët
113
Një studim i ri ka gjetur një lidhje midis marrjes së glukozaminës, një suplement pa recetë për dhimbjet e kyçeve, dhe një rreziku në rritje të përparimit të shpejtë nga dëmtimi i lehtë njohës në sëmundjen e plotë të Alzheimerit.


Krahasimi midis një truri të shëndetshëm dhe një truri me sëmundjen e Alzheimerit / © Cloelia Andronicus, Wikipedia Commons Krahasimi midis një truri të shëndetshëm dhe një truri me sëmundjen e Alzheimerit / © Cloelia Andronicus, Wikipedia Commons

Glukozamina është një substancë e prodhuar nga kërci i kyçeve dhe është një përbërës i lëngut sinovial (lubrifikanti brenda kyçeve). Glukozamina e prodhuar sintetikisht zakonisht shitet pa recetë, qoftë si një shtesë dietike ose si një përbërës i ilaçeve të përshkruara për artritin dhe gjendje të tjera të kyçeve.

Pretendohet se kjo substancë parandalon shkatërrimin e kërcit, stimulon rigjenerimin e tij dhe ka efekte anti-inflamatore dhe analgjezike. Megjithatë, efektiviteti i glukozaminës si një trajtim mjekësor për kyçet nuk është provuar dhe rezultatet e hulumtimit janë kontradiktore. Prandaj, që nga viti 2014, Shoqata Ndërkombëtare e Osteoartritit nuk ka rekomanduar përdorimin e glukozaminës për trajtimin e kyçeve dhe ajo tregtohet në SHBA vetëm si një shtesë dietike.

Megjithatë, suplementet e glukozaminës pa recetë që janë gjerësisht të disponueshme janë shumë të njohura, veçanërisht në mesin e të rriturve të moshuar që vuajnë nga probleme të kyçeve. Neurobiologët nga Universiteti i Floridës (SHBA), artikulli i të cilëve u botua në revistën Nature Metabolism , vendosën të përcaktojnë nëse glukozamina mund të ketë ndonjë ndikim në zhvillimin e sëmundjes së Alzheimerit dhe demencës së lidhur me të.

Kimikisht, glukozamina është një monosakarid, një karbohidrat i thjeshtë që luan një rol kyç në proceset biokimike të lidhura me metabolizmin e karbohidrateve në trup. Ky përbërës mund të kalojë barrierën hemato-tru dhe të depërtojë në tru.

Hipoteza është se neurodegjenerimi (vdekja e qelizave nervore) mund të lehtësohet nga ndërprerjet në metabolizmin e karbohidrateve. Kjo kryesisht ka të bëjë me hipergliceminë - një proces patologjik në të cilin nivelet e larta të glukozës në gjak bëjnë që proteinat të lidhen tepër me molekulat e karbohidrateve. Kjo çon në mosfunksionim të proteinave, akumulimin e përbërësve toksikë në organe dhe inde të ndryshme dhe pasoja të tjera serioze.

Studiuesit përdorën inteligjencën artificiale për të analizuar të dhënat mjekësore elektronike të pacientëve në spitalet universitare nga viti 2012 deri në vitin 2024. Doli që një pjesë e konsiderueshme (afërsisht 8%) e pacientëve me sëmundjen e Alzheimerit dhe demenca të lidhura, si dhe dëmtim të lehtë njohës, merrnin rregullisht glukozaminë.

Analiza tregoi se përdorimi i glukozaminës shoqërohet me një rritje prej 25% të gjasave të përparimit të shpejtë nga dëmtimi i lehtë njohës në demencë. Për më tepër, përdorimi i glukozaminës shoqërohet me një rrezik prej 25% më të lartë të vdekjes pranë, ose gjasave të vdekjes brenda një afati të caktuar kohor, tek pacientët me sëmundjen e Alzheimerit dhe demencë.

Asnjë efekt i tillë i glukozaminës nuk u vu re në një grup pacientësh me dëmtim të lehtë njohës. Shkencëtarët hipotezuan se ndikimi negativ i kësaj substance mund të jetë më i theksuar tek pacientët me demencë të vendosur.

Studiuesit kryen gjithashtu eksperimente në minj dhe zbuluan se glukozamina nxit hipergliceminë. Minjtë të cilëve iu dha glukozaminë kishin përkeqësuar problemet e kujtesës sociale - ata ndaluan së njohuri njëri-tjetrin. Kur shkencëtarët penguan kimikisht procesin e lidhjes së tepërt të sheqerit me proteinat në qeliza, kujtesa e brejtësve u përmirësua.

Për më tepër, shkencëtarët analizuan mostrat e trurit nga pacientët e vdekur me Alzheimer dhe gjetën shenja të qarta të hiperglicemisë krahasuar me mostrat e kontrollit të indeve të trurit nga individë të shëndetshëm.

Megjithëse rezultatet janë ende paraprake dhe kërkojnë konfirmim në provat klinike njerëzore, të marra së bashku ato mbështesin hipotezën e rolit të metabolizmit të karbohidrateve në patologjinë e sëmundjes së Alzheimerit, përfunduan studiuesit.
 
Back
Top